Listopadowy kwestionariusz Kasi. Książkowe polecajki

 Witajcie Kochani 


Dziś troszku poruszamy główką. Zachęcam Was do wzięcia udziału w mojej jesiennej zabawie. Już dawno nie robiłam takiego kwestionariusza, a że jest tu dużo Nowych Twarzy to też chętnie dowiem się, co lubicie, jak spędzacie czas jesienią albo co najchętniej słuchacie i tak dalej. Odpowiedzi możecie podawać w komentarzu. Mam nadzieję, że Wam się spodoba kwestionariusz. Dziękuję za udział w zabawie. 



źródło : Pinterest 


1. Jak nabywacie książki? Chętniej kupujecie czy pożyczacie z biblioteki?

2. Czy często korzystacie z audiobooków?

3. Chętniej czytacie ebooki czy tradycyjne papierowe książki? 

4. Wymień przynajmniej cztery stare polskie filmy. Wymień ulubione. 

5. Czy chętnie sięgasz po literaturę fantastyczną lub science fiction? 

6. Wymień przynajmniej cztery ulubione stare zagraniczne filmy. 

7. Jakie książki najczęściej czytasz jesienią? 

8. Jakie książki najczęściej czytasz zimą? 

9. Czy chętnie wracasz do książek, które czytałaś/eś jako dziecko? 

10. Jaki masz stosunek do filmowych remake ów? Przykład : nowy Znachor.

11. Ulubione trzy filmy z dzieciństwa.

12. Ulubione trzy książki z dzieciństwa. 

13. Cztery ulubione miasta w Polsce. 

14. Wolisz filmy pełnometrażowe czy seriale? 

15. Ulubione programy telewizyjne emitowane w XX wieku. 

16. Wymień trzech ulubionych polskich aktorów starego pokolenia. 

17. Wymień trzech ulubionych zagranicznych aktorów starego pokolenia. 

18. Wymień trzech ulubionych autorów powieści fantastycznych i science fiction - jeśli takich masz. 

19. Ulubione miejsce w twoim mieście. 

20. Czytasz stare książki czy głównie nowości wydawnicze. 

21. Wolisz powieści kryminalne czy thrillery? Dlaczego?

22. Wymień trzech ulubionych autorów powieści kryminalnych. 

23. Wymień trzech ulubionych autorów thrillerów. 

24. Czy lubisz skanseny, muzea? Wymień trzy takie ulubione miejsca. 

25. Czy lubisz kuchnie orientalną? Twoje ulubione dania. 

26. Czy lubisz kuchnie włoską? Twoje ulubione dania. 

27. Wolisz herbatę czy kawę? 

28. Twoja ulubiona kawa.

29. Twoja ulubiona herbata. 

30. Czy lubisz góralski folklor? 

31. Czy lubisz wycieczki rowerowe? Ile czasu spędzasz na rowerze. 

32. Czy lubisz spędzać czas w bibliotekach, księgarniach? 

33. Wymarzona wyprawa na koniec świata. 

34. Czy lubisz fotografować? Co najczęściej fotografujesz? 

35. Czy lubisz książki historyczne lub książki beletrystyczne z tłem historycznym. Jeśli tak podaj choć 3 tytuły, te najciekawsze. 

36. Twoje hobby, pasje. 

37. Kim chciałeś zostać jako dziecko? 

38. Twoje ulubione miejsce wakacji w dzieciństwie. Wolałaś/eś spędzać wakacje z rodzicami czy z dziadkami? 

39. Czy wolisz czytać autorów popularnych czy tych mniej popularnych? Dlaczego? 

40 . Wymień trzy ulubione współczesne seriale, jeśli takie są. 

41. Wymień trzech ulubionych malarzy, jeśli takich masz. 

42. Czy lubisz muzykę filmową? Podaj 4 ulubionych twórców. 

43. Czy lubisz filmy biograficzne? Podaj 3 tytuły. 

44. Książki, które najchętniej czytasz, gdy jesteś zaziębiona/ny?

45. Co najchętniej robisz jesienią? 

46. Co najchętniej robisz zimą? 

47. Twoi ulubieni bohaterzy książkowi. 

To tyle jeśli chodzi o kwestionariusz. Miłej zabawy. 



A teraz trochę moich książkowych polecajek  : 

1. Elia Kazan : Poza morza egejskie 



Komentarze

  1. Tych pytań jest sporo, więc odpowiem, jak leci. Książki najchętniej kupuję, z audiobooków nie korzystam. Najchętniej czytam papierowe wydania. Polskie, stare, ulubione filmy, to: Miś, Konsul, Seksmisja, Znachor. Tak na gorąco, co mi się przypomniało, bo nie jestem pewna, czy dla mnie najlepsze :) Raczej nie sięgam po literaturę fantastyczną. Książki czytam niezależnie od pory roku, to znaczy nie czytam innych jesienią, a innych zimą :) Bardzo chętnie wracam do przeczytanych już książek. Nie pamiętam ulubionych filmów z dzieciństwa. Moje dzieciństwo nie było bogate w filmy dla dzieci z tego powodu, że było dawno :) Książką najukochańszą z dzieciństwa były Dzieci z Bullerbyn. Ulubione miasta w Polsce, to oczywiście mój najukochańszy Wrocław, no i Kraków, który jest piękny. Poza tym kocham Przemyśl… to miasto jest wyjątkowe. Podoba mi się także Giżycko, jest pięknie położone. Wolę filmy pełnometrażowe, seriale wymagają dobrej pamięci :) Ulubieni polscy aktorzy starszego pokolenia, to bezapelacyjnie Janusz Gajos i Jan Englert. Z książek wolę powieści kryminalne od thrillerów. Lubię kuchnię włoską, wszelkiego rodzaju ich makarony i oczywiście pizzę. Wolę kawę, nie mam jakiejś ulubionej. Herbatę najchętniej piję miętową. Góralski folklor jest mi raczej obojętny, ale mi nie przeszkadza, jeśli tak to można określić. Lubię jazdę na rowerze, tak samo jak lubię odwiedzać zarówno biblioteki, jak i księgarnie. Marzy mi się wyprawa do Portugalii. I oczywiście, że lubię fotografować, tych zdjęć robię całe mnóstwo. I są to najczęściej fotki roślin. Moje hobby to ogród i czytanie książek, a jako dziecko chciałam zostać chirurgiem. Nie spędzałam wakacji z dziadkami, więc nie umiem odpowiedzieć na kolejne pytanie. Ulubione współczesne seriale… Osadzona. Na malarstwie się nie znam, a za muzyką filmową niespecjalnie przepadam. Najchętniej czytam wszelkiego rodzaju beletrystykę. Cenię sobie współczesne, młode, polskie pisarki. Niektóre świetnie piszą. Jesienią i zimą najchętniej „kocykuję” i czytam :) Moją naj, naj… książką jest „Ucieczka od zapachu świec” i to jej bohaterowie są dla mi najbliżsi… Buziaki, jeśli coś ominęłam, to sorry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe książki, niektóre czytałam i mi się podobały :)
    Oj pytań mnóstwo! Aż za dużo :)
    Książki dostaję najczęściej od wydawnictw, autorów, ale kupuję ebooki na promocjach i korzystam też z biblioteki. Audiobooków słucham okazjonalnie albo przy opalaniu albo przy układaniu puzzli/układaniu mozaiki diamentowej. Ebook czy papier? Nie wiem :) Nie czytam książek zależnie od pór roku. Sięgam prawie po wszystkie gatunki prócz erotyków i s-f. Chętnie wracam do książek z dzieciństwa np. do Hanny Ożogowskiej. Ulubiona książka to "Godzina pąsowej róży". Sięgam po wszystkie książki nie tylko po nowości. Uwielbiam thrillery, bo mają bogate tło społeczne, obyczajowe i psychologiczne. Autorzy Małecki, Puzyńska, Śmielak, Hakan Nesser, Charlotte Link, Mary Kubica - to tak na szybko. Ulubiony bohater? Mam ich dużo, ale uwielbiam Jagana z książek Vincenta Severskiego.
    Filmy, seriale: Seksmisja, Dom zły, Kołysanka! To móje ulubione filmy polskie, ale ani dużo nie oglądałam ani nie oglądam, bo szkoda mi czasu. Ulubiony film Joker, Amelia, Sicario, 300 Spartan, z musicali Kabaret i Chicago. Z seriali to Gotowe na wszystko, Kości, CSI:Miami i Wikingowie. Aktorzy z polskich nie mam, ale zagraniczni to już starsi panowie: Al Pacino, Tommy Lee Jones, Gene Hackman, Del Toro. Uwielbiam muzykę filmową!
    Hobby: fotografowanie (przyroda, moje zwierzaki), mozaika diamentowa, wydrapywanki, kolorowanki w stylu mandale, puzzle no i czytanie.
    Ulubione miejsca to moje okolice, Gdynia, Poznań, Będzin i Paryż. Lubię muzea i skanseny. Byłam w Sierpcu, Toruniu. Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni zawsze robi na mnie wrażenie. Lubię też zwiedzać zamki.
    Kuchnia: lubię każdą i lubię wypróbowywać nowe smaki. Z kuchni orientalnej lubię kurczaka z olejem sezamowym, a z włoskiej... łatwiej napisać czego nie lubię - owoców morza. Lubię kawę i herbatę. Kawa mała czarna, a herbata ziołowa, imbirowa lub z czerwonych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekałem z niecierpliwością Kasiu na Twego nowego posta. I blogger wyświetlił go z opóźnieniem niestety, wszystkie pytania przeczytałem, ale na wszystkie nie odpowiem, taki jestem zaczytany ostatnio, bo myślę na poważnie o doktoracie z historii. Tylko nie wiem, czy antyk chrześcijański, czy metodologia historii / historia historiografii. Lubię takie smaczki :-) . No i greka i łacina. Co do "Starego Kina" - piszę z dużej, bo uwielbiam filmy z Międzywojnia - a ulubiony to "Jaśnie Pan Szofer" - który z całego serca polecam. Czy kupuję książki - tylko podręczniki, albo książki na przent, nie mieszczę się z papierowymi w mieszkaniu, a i piwnica pod tym kątem czeka na remont ;-). Uwielbiam biblioteki - pod nosem w moim miasteczku mam i Powiatową - Publiczną i filię Pedagogicznej. Ulubiona kawa - rozpuszczalna. Herbata - zielona czarna i czerwona. To na razie tyle ode mnie Kasiu, świetny post ! .

    OdpowiedzUsuń
  4. Uff, ależ wykonałam ciężką pracę umysłową 😉😁 Przyznam, że zapisałam sobie wszystko w notatniku i zaraz to skopiuje i wkleję... Mam nadzieję, że dzięki temu lepiej mnie poznasz!❤️
    1.Książki najczęściej kupuję, korzystam z promocji w internetowych księgarniach lub kupuję książki używane. W bibliotekach nie zawsze znajdę to, co chcę przeczytać, aczkolwiek kiedy byłam bez pracy to z oczywistych względów częściej korzystałam z bibliotek.
    2. Nie korzystam z audiobooków.
    3. Uznaję tylko książki papierowe, które mogę dotknąć i powąchać 😉
    4. Mam problem z tym pytaniem, moj mózg funkcjonuje dość autystycznie i potrzebuje konkretów, a tutaj nie wiem jak jest Twoja definicja 'starego' filmu. Przedwojenny? Lata 50 XX wieku? Nie umiem się w tym pytaniu odnaleźć i nie mam pojęcia co Ci napisać 🙈
    5. Bardzo lubię fantasy, rzadziej sięgam po science-fiction ale mi się zdarza.
    6. Nie wiem znów, co rozumiesz przez 'stare' więc znów nie wiem, co napisać🙈
    7. Czytam to, na co akurat mam fazę/ochotę i rzadko jest to uzależnione od pory roku, aczkolwiek lubię w Boże Narodzenie czytać książki w świątecznym klimacie, bo wtedy jest mi jeszcze bardziej przytulnie i świątecznie.
    8. Tu już częściowo odpowiedziałam w poprzednim pytaniu, dodam więc tylko, że musi być śnieg- dużo śniegu!
    9. Do tych dziecięcych niekoniecznie, do tych z czasów nastoletnich - tak!
    10. Wolę oryginały.
    11. Mam ulubione seriale- francuski serial 'Katarzyna' z Claudine Ancelot, 'Robin Hood' z Michaelem Preadem, i czeski serial 'Spadła z obłoków'.
    12. 'Wesołe lato' Heleny Bechlerowej, 'Kocia mama' Marii Buyno-Arctowej, 'Ferdynand Wspaniały ' Ludwika Jerzego Kerna.
    13. Kocham Wrocław i to jest moje absolutnie najbardziej ukochane polskie miasto, potem Kraków i Toruń. Wrocław wygrywa, bo jest nie tylko piękny, ale też zamieszkują go bardzo mili i przyjaźni ludzie.
    14. To zależy od filmu i od serialu. Większe znaczenie ma dla mnie fabuła niż forma podania.
    15. 'Sonda', 'Piątek z Pankracym', 'Zrób to sam'.
    16. Tu znów wymiękam bo nie ogarniam jak bardzo stare ma być to pokolenie...🙈
    17. Jak wyżej.
    18. Marion Zimmer Bradley, Andre Norton, Mercedes Lackey.
    19. Oczywiście las.
    20. Czytam wszystko, co mnie w jakiś sposób zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. 21. Nie czytam ani jednych, ani drugich. Jedyne kryminały jakie przeczytałam, to seria Camilli Lackberg pożyczona od kuzynki. Przeczytałam, fajne były, ale zdecydowanie mogę żyć bez literatury, która dostarcza mi emocji tego rodzaju...
    22. Nie mam.
    23. Nie mam.
    24. Uwielbiam skanseny, muzea również, ale skanseny mają ten szczególny vibe, który sprawia, że czuję się jakbym podróżowała w czasie. Moje ulubione to Centrum Słowian i Wikingów na Wolinie, Muzeum Archeologiczne w Biskupinie i Sądecki Park Etnograficzny.
    25. Lubię kuchnię azjatycką - głównie tajską i chińską, czasem hinduską. Nie mam ulubionych dań, lubię wszystko, co ostre i w czym nie ma mięsa.
    26. Jak Włochy to zawsze ukochana pizza!
    27. To nie tak, że coś wolę. Oba napoje piję w różnych celach (herbata, żeby ugasić pragnienie, kawa, żeby się obudzić) i różnych porach dnia.
    28. Jacobs Velvet.
    29. Saga owoce leśne.
    30. Tak.
    31. Nie lubię jeździć na rowerze.
    32. Uwielbiam.
    33. Jedna? 😉 Ale jeśli na koniec świata, to Australia.
    34. Lubię bardzo. Fotografuję wszystko, co mnie zainteresuje.
    35. Bardzo lubię. Genialna Elżbieta Cherezińska - 'Harda' i 'Królowa', cała 'Północna Droga' tej autorki, William Dietrich 'Mur Hadriana'.
    36. Rysowanie, malowanie, fotografowanie, czytanie, słuchanie muzyki, podróże...
    37. Chciałam mieć 182 i być marynarzem 🤣
    38. Na wakacje przeważnie wyjeżdżałam z mamą i ciocią (starszą siostrą mojej mamy) i były to głównie polskie miasta i zwiedzanie. Poznań,Gniezno, Kraków, Zakopane...
    39. Zupełnie nie zwracam na to uwagi i nie ma to dla mnie znaczenia.
    40. 'The Untamed', 'F4 Thailand', 'Arsenal Military Academy'.
    41. Jan van Eyck, Pieter Bruegel starszy, Zdzisław Beksiński.
    42. Lubię. Tylko dwóch - Wojciech Kilar, Hans Zimmer.
    43. Lubię. 'Amadeusz', 'Oppenheimer', 'Pianista'.
    44. Któryś tom 'Sagi o Ludziach Lodu'.
    45. Czytam, chodzę na spacery, dziergam i szyję ubranka dla lalek, objadam się 😉.
    46. Rozwieszam lampki gdzie się da, szykuję prezenty dla rodziny i przyjaciół, czytam i siedzę pod kocykiem, objadam się 🤭. Jeśli jest śnieg to nacieszam się nim na spacerach, robię zdjęcia.
    47. Na zawsze Heathcliff z 'Wichrowych Wzgórz' ❤️
    Buziaki i miłego weekendu!😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham książki i nie wyobrażam sobie bez nich życia. Najczęściej czytam papierowe książki wypożyczone z biblioteki, zdarzają mi się jednak i e-booki i audioboki. Nie mam jakiś szczególnie ulubionych gatunków czy autorów, po prostu czytam jak leci. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu!
    Jestem zaskoczona ilością pytań. Postaram się chociaż na część odpowiedzieć:
    1.Książki najchętniej kupuję ale korzystam również z biblioteki. Zawsze kartkuję
    książki ponieważ wypożyczyłem poplamione zupą pomidorową, barszczem
    czerwonym, zalane kawą...
    2. Nie korzystam.
    3. Jestem tradycjonalistką, więc tylko papierowe książki.
    4.Sami swoi, Faraon, Seksmisja, Krzyżacy.
    5. Niegdyś zaczytywałam się książkami o tematyce Sci-Fi, fantastycznych i fantasy. Mam spakowaną sporą kolekcję. Część już została sprzedana bo się zdezaktualizowała.
    6.Przeminęło z wiatrem, Grek Zorba.
    7 - 8.Nie czytam ze względu na pory roku.
    9.Oczywiście z dziewczęcych. Cała seria Ania z Zielonego wzgórza.
    14. Ulubione - w moim przypadku to Kraków. Miasta w których jestem zakochana to: Gdańsk, Wrocław, Poznań, Toruń
    15. Wolę filmy pełnometrażowe. Jedyny serial jaki oglądam to Górscy ratownicy
    17. Clark Gable, Vivien Leigh, Antony Quinn
    18. Stanisław Lem, Elizabeth Haydon, Philipa Pullman,
    19. Zalew, las, i mój ogród
    20. Różnie.
    21. Nie czytam, filmów z tego gatunku też nie oglądam.
    24. Kocham skanseny i muzea. Zawsze w czasie swoich podróży planuję odwiedzanie chociaż jednego z tych miejsc.
    25. Nie przepadam za kuchnią orientalną ponieważ nie jem wielu produktów.
    26. Uwielbiam kuchnię włoską. Cannoli, Arancini, Lasagne, Spaghetti al pomodoro, Gnocchi di patate, prawie wszystkie rodzaje pizzy, Minestrone a z deserów to lody i Torta della Nonna
    27. Lubię kawę i herbatę
    28. Kawa Lavazza - tylko espresso. ( najlepiej pita we Włoszech, Sardynii i Sycylii)
    29. Herbata zielona i Earl Grey
    30. Lubię wszystkie folklory
    31. Uwielbiałam jazdę na rowerze. Teraz nie mogę jeździć ze względów zdrowotnych
    32. Bardzo
    33.Marzy mi się RPA
    34. Lubię. Najczęściej kwiaty i przyrodę.
    35. Kocham książki historyczne: Izabela Katolicka. Królowa Hiszpanii, Maria, królowa Szkotów. Prawdziwa historia Marii Stuart, Królowe Anglii
    36. Podróże, fotografowanie, czytanie książek, ogród,
    37. Pielęgniarką
    38. Z rodzicami w Krynicy. Na jednej dużej działce był dom rodziców i dom dziadków.
    Drugich dziadków nie pamiętam. Ich dom sprzedali rodzice.
    41. Leonardo da Vinci, Claude Monet, Wyspiański, Józef Mehoffer
    42. Bardzo lubię. Ennio Morricone, Preisner, Kilar i oczywiście
    Waldemar Kazanecki i słynny Walc Barbary
    43. Bardzo lubię: Oppenheimer, Piękny umysł, Coco Chanel
    44 - 45. Czytam
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przesadziłaś z tym kwestionariuszem !! ;o) Chyba, że rozpoczęłaś studia socjologiczne...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że okropnie odleciałam 🤣🤣🤣 Poniosło mnie wybacz.

      Całuję mocno.
      Kasia

      Usuń
  9. Postaram się odpowiedzieć chociaż w części na pytania z Twojego kwestionariusza Kasiu (mam nadzieję że się o to nie pogniewasz), a w szczególności na te, co do których mogę się wypowiedzieć z mniejszym lub większym przekonaniem :)

    1. Książki kupuję teraz najczęściej przez internet, coraz rzadziej w księgarni.
    2. Coraz częściej słucham za to audiobooki - łatwiej na nie znaleźć czas ;)
    3. Ciągle jeszcze wolę mieć jednak papierową książkę w ręku :)
    4. Z przedwojennych lubię komedie, np. “Czy Lucyna to dziewczyna”, „Ada, to nie wypada”, z powojennych np. “Rękopis znaleziony w Saragossie”.
    6. Z przedwojennych filmów bardzo lubię komedie z braćmi Marx, z nieco późniejszych duże wrażenie zrobiły na mnie np. “Ptaki” Hitchcocka czy “Lot nad kukułczym gniazdem” Formana
    7/8. Pora roku nie ma dla mnie znaczenia pod kątem wyboru książki do czytania.
    10. Moim zdaniem rzadko kiedy są udane…
    12. Książki Karla Maya i Alfreda Szklarskiego
    16. Jeśli chodzi Ci o przedwojennych, to na pewno Eugieniusz Bodo i Adolf Dymsza, ale i aktorek bardzo dobrych było wtedy sporo, jak choćby Jadwiga Smosarska…
    17. James Dean, Jack Nicholson, Clint Eastwood, ale mógłbym wymienić wielu więcej, jak np. Robert Redford, Paul Newman, Robert Mitchum…
    18. Isaac Asimov, a z polskich Jarosław Grzędowicz i Andrzej Pilipiuk
    22. Alistair MacLean, Arthur Conan Doyle, John Le Carre.
    26. Uwielbiam, a szczególnie desery jak np. tiramisu :)
    27/28. Kawa - caffe latte
    30. Tak, lubię góralskie stroje, muzykę, mowę i… całą resztę ;)
    34. Lubię fotografować np. koty ;) ale też jakieś urocze miejsca, jak zapomniane uliczki czy niezwykłe krajobrazy, szczególnie w jakimś fajnym nietypowym oświetleniu.
    35. Lubię książki historyczne czy też dziejące się w dawnych czasach jak np. “Harda” Elżbiety Cherezińskiej czy “Egipcjanin Sinuhe” Mika Waltariego.
    38. Uwielbiałem wakacje na wsi u moich dziadków.
    40. “Dr House”, “Rake” (australijski, nie amerykański), a ostatnio spodobał mi się “Odpowiednik”.
    41. Chciażby Vermeer, Sisley czy Dwurnik - ale nigdy nie zastanawiałem się, którzy malarze są moimi ulubionymi, więc następnym razem pewnie wymieniłbym innych ;)
    43. Lubię filmy biograficzne - podobał mi się np. “Aviator” czy “Piękny umysł”, a z polskich “Bogowie”.
    47. Wygląda na to że… Sherlock Holmes ;)

    Pozdrawiam - dobrego dnia!
    db

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasiu, zabawa jak najbardziej, ale pytań milion , a ja jestem u wnuka i mam mniej czasu, wiec bądź cierpliwa, napisze w wolnej chwili;-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu nic się nie przejmuj, poczekam. Nie musisz na wszystkie odpisywać tylko na te co Ci pasuje. Pozdrawiam Cię

      Kasia

      Usuń
  11. A to Ci dopiero praca domowa:)
    Dużo tych pytań!
    Pozdrawiam cieplutko 🙂

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochani przepraszam Was za ilość pytań :) Faktycznie trochę się rozpędziłam. Odpowiadajcie, na które chcecie a jak nie macie czasu to nic się nie stanie. Pozdrawiam serdecznie

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
  13. Pokój bez książek jest jak ciało bez duszy- mawiał Cyceron i tego się trzymam- od zawsze :) Nie lubię ebooków, ani audiobooków, jedynie kontakt bezpośredni z książką daje mi przyjemność czytania. Z dzieciństwa pamiętam Przygodny Niemiałka :) Szkoda, że już nie mam tej książki. Staram się moim córeczkom przekazywać miłość do książek i póki co widzę, że mi się to udaje. Mam nadzieję, że im się to nie zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Kochana, ja po prostu uwielbiam odpowiadać na takie pytania! Wiesz, mój blog powstał w czasach gdy popularne były tagi i lba :) Wspomnienia wracają :) Biorę udział z największą przyjemnością! To wspaniała zabawa!
    1. Jak nabywacie książki? Chętniej kupujecie czy pożyczacie z biblioteki?
    Pożyczam. Akurat nie mam potrzeby kupowania książek, ani nie tworzę biblioteczek. Mam to szczęście, że dwie moje przyjaciółki to książkary więc mam bezpłatny dostęp do wielu fajnych tytułów :)
    2. Czy często korzystacie z audiobooków?
    Często. Jest wiele darmowych tytułów na YT i szkoda mi z nich nie skorzystać, dlatego czasem puszczam je sobie do sprzątania czy do odpoczynku.
    3. Chętniej czytacie ebooki czy tradycyjne papierowe książki?
    Różnie, w zasadzie wszystko mi jedno :D
    4. Wymień przynajmniej cztery stare polskie filmy. Wymień ulubione.
    To podchwytliwe pytanie, bo stare to znaczy jakie? Nie przepadam za bardzo starą kinematografią, ale mam swoje ulubione tytuły jak "Chłopi" - 73, "Znachor" - 81, "Sara" - 97 i "Kogel Mogel" - 88.
    5. Czy chętnie sięgasz po literaturę fantastyczną lub science fiction?
    Kiedyś bardzo lubiłam fantastykę, sama pisałam w tym właśnie stylu. Teraz wolę horrory i thrillery :) Ale czasem i do starej miłości się wróci.
    6. Wymień przynajmniej cztery ulubione stare zagraniczne filmy.
    "Milczenie owiec" - 91, "Lśnienie" - 80, "Misery" - 90, "Dirty Dancing" - 87, "Egzorcysta" - 73, "Omen" - 76 "Titanic" - 97- tu mogłabym wymieniać i wymieniać :D
    7. Jakie książki najczęściej czytasz jesienią?
    Przygodowe, obyczajówki, takie które wczuwają się w jesienny klimat :)
    8. Jakie książki najczęściej czytasz zimą?
    Świąteczne oczywiście :)
    9. Czy chętnie wracasz do książek, które czytałaś/eś jako dziecko?
    Nie, choć mam swoją ulubioną, którą czytam od czasu do czasu.
    10. Jaki masz stosunek do filmowych remake ów? Przykład : nowy Znachor.
    Nie widziałam nowego znachora, ale lubię odświeżone wersje filmowe. Oczywiście to, że lubię nie znaczy, że wszystkie są dobre :D Np. Nowy Janosik strasznie mi się nie podobał :(
    11. Ulubione trzy filmy z dzieciństwa.
    Będą to filmy animowane: "Król lew II", "Mulan", "Goofy na Wakacjach"
    12. Ulubione trzy książki z dzieciństwa.
    "Złota Kula" "Zbiór baśni" i "Klechdy" - gdzieś nawet mam jeszcze te książki :D Tą pierwszą tylko od połowy, bo przednie strony wypadły :D
    13. Cztery ulubione miasta w Polsce.
    "Wrocław" "Białka Tatrzańska" " Kraków" "Międzyzdroje" - ale uważam, że cała Polska jest piękna!
    14. Wolisz filmy pełnometrażowe czy seriale?
    Filmy pełnometrażowe, zdecydowanie. Nie potrzebują tyle zaangażowania i systematyczności co seriale a ja cenie sobie wygodę :)
    15. Ulubione programy telewizyjne emitowane w XX wieku.
    "Milionerzy" "Szansa na sukces" "Familiada" i wszelkiego rodzaju kabarety :)
    16. Wymień trzech ulubionych polskich aktorów starego pokolenia.
    Linda, Pazura, Konrad i Grabowski oczywiście :)
    17. Wymień trzech ulubionych zagranicznych aktorów starego pokolenia.
    Carrey, DiCaprio, Reno
    18. Wymień trzech ulubionych autorów powieści fantastycznych i science fiction - jeśli takich masz.
    Niestety nie mam.
    19. Ulubione miejsce w twoim mieście.
    Hmmm, w mojej wsi to będzie Jezioro, a w mieście to knajpka z jedzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 20. Czytasz stare książki czy głównie nowości wydawnicze.
    Raczej stare, mam do nich łatwy dostęp :)
    21. Wolisz powieści kryminalne czy thrillery? Dlaczego?
    W zasadzie wszystko mi jedno :)
    22. Wymień trzech ulubionych autorów powieści kryminalnych.
    Niestety nie mam.
    23. Wymień trzech ulubionych autorów thrillerów.
    Niestety nie mam.
    24. Czy lubisz skanseny, muzea? Wymień trzy takie ulubione miejsca.
    Tak lubię, ja w ogóle lubię zwiedzać. Nie mam jednak ulubionych miejsc, po prostu odwiedzam co mogę :)
    25. Czy lubisz kuchnie orientalną? Twoje ulubione dania.
    Lubię. Lubię wszystko i zupki i mięsko i pierożki. Nie mam swoim ulubionych dań :)
    26. Czy lubisz kuchnie włoską? Twoje ulubione dania.
    Tak, podobnie jak wyżej.
    27. Wolisz herbatę czy kawę?
    I to i to :D ale jak kawa to tylko z mlekiem :)
    28. Twoja ulubiona kawa.
    Z cynamonem i bitą śmietaną. Domowa robota ;)
    29. Twoja ulubiona herbata.
    Owocowa. W zasadzie każda.
    30. Czy lubisz góralski folklor?
    Lubię, ale nie jestem zagorzałą pasjonatką :)
    31. Czy lubisz wycieczki rowerowe? Ile czasu spędzasz na rowerze.
    Lubiłam, dawno nie jeździłam i nie wiem kiedy znów na niego wsiądę. Pewnie już razem z synem :)
    32. Czy lubisz spędzać czas w bibliotekach, księgarniach?
    Gdy go mam to tak, choć zdarza się to już coraz rzadziej.
    33. Wymarzona wyprawa na koniec świata.
    Japonia oczywiście! <3
    34. Czy lubisz fotografować? Co najczęściej fotografujesz?
    Lubię. Fotografuję jak leci a najchętniej to chyba leśne grzyby :D
    35. Czy lubisz książki historyczne lub książki beletrystyczne z tłem historycznym. Jeśli tak podaj choć 3 tytuły, te najciekawsze.
    Niekoniecznie. Historia to nie jest mój konik.
    36. Twoje hobby, pasje.
    Blog, kuchnia, moda, małe i większe podróże.
    37. Kim chciałeś zostać jako dziecko?
    Reżyserem.
    38. Twoje ulubione miejsce wakacji w dzieciństwie. Wolałaś/eś spędzać wakacje z rodzicami czy z dziadkami?
    Mieszałam z dziadkami. Rzadko gdziekolwiek wyjeżdżaliśmy więc wakacje najczęściej spędzałam w domu. Tak wiec znów pojawia się Jezioro z mojej wsi. Tam siedziałam najczęściej :)
    39. Czy wolisz czytać autorów popularnych czy tych mniej popularnych? Dlaczego?
    W zasadzie wszystko mi jedno.
    40 . Wymień trzy ulubione współczesne seriale, jeśli takie są.
    Chyba nie ma. Lubię polskie seriale komediowe, ale chyba nie produkują już nowych. Ostatnie to będą "Kowalscy kontra Kowalscy' i "Świat według Kiepskich". Kocham też "Świat według Bundych" ale to troszkę starszy serial :)
    41. Wymień trzech ulubionych malarzy, jeśli takich masz.
    Klimta lubię najbardziej, bo poznałam go dzięki mojemu ulubionemu anime, co za tym idzie pokochałam wszystko co z nim związane.
    42. Czy lubisz muzykę filmową? Podaj 4 ulubionych twórców.
    Nie mam ulubionych twórców ale tak, lubię muzykę filmową.
    43. Czy lubisz filmy biograficzne? Podaj 3 tytuły.
    Trudno powiedzieć. Widziałam kilka ale nie są to raczej moje ulubione gatunki :)
    44. Książki, które najchętniej czytasz, gdy jesteś zaziębiona/ny?
    Wtedy raczej nie czytam.
    45. Co najchętniej robisz jesienią?
    Zbieram grzyby, oglądam filmy, relaksuję się w domku, sprzątam, planuję wpisy na blogu :)
    46. Co najchętniej robisz zimą?
    Dekoruję dom, piekę i gotuję, szukam fajnych przepisów, dużo piszę na blogu, organizuję prezenty dla rodziny.
    47. Twoi ulubieni bohaterzy książkowi.
    Nie mam niestety... podobnie jak nie mam ulubionych bohaterów filmowych :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Kasiu temat arkusza ciekawy, ale ta ilość pytań.... Jak sama przyznałaś rzeczywiście odleciałaś trochę...
    Czasem piszę o książkach bez nich nie wyobrażam sobie dnia. Opowiadam o wakacjach, muzyce, o tym co robię jesienią i zimą.. Tam są niektóre odpowiedzi. Zapraszam na mój ostatni muzyczny post. Dawno nie gościłaś u mnie....
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj to zabawa nie dla mnie, pisanie o sobie mnie zwykle męczy i dużo mnie kosztuje wysiłku, więc nie wezmę w niej udziału. Za to pisanie na blogu i moja twórczość najlepiej mówią o mnie - takie trochę ze mnie "dziecko chaosu", szukające wciąż własnej drogi ;) Ale książki przez Ciebie polecane są bardzo ciekawe, zwłaszcza "Lód w żyłach " i "Uczennica maga". Wszelkiej pomyślności Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Napisze ogólnie:
    ostatnimi czasy książki kupuję, najczęściej na wyprzedażach, bo nie lubię, gdy pogania mnie termin zwrotu.
    Lubię książki, z których mogę się sporo dowiedzieć, oprócz ciekawej fabuły oczywiście, a takim bywają tez kryminały, bo jeśli thriller, to raczej film.
    Seriali nie oglądam, choć ostatnio wkręciłam się w serial o chirurgach na netflixie, ale jeśli serial, to każdy odcinek musi stanowić całość...
    Muzyka filmowa bywa wspaniała, czasami bardziej zapada w pamięć, niż sama fabuła...
    Biografie lubię, jeśli są ciekawie opowiedziane:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  19. ,,Uczennica maga" - super. Czytałam i mi się podobała. Pozostałych nie znam. Hmm, odpowiem na część z Twoich pytań i nie po kolei, jak mogę ;). Niezależnie od pory roku, czytam to, co mi się akurat nawinie pod ręce i oczy. Nie wybiorę jednego ulubionego filmu czy książki, bo jest takich dużo. Ekranizację Ani z Zielonego Wzgórza i Titanica to mogę oglądać i oglądać, jak Kevina samego w domu się ogląda w okresie świątecznym, chociaż już tak na niego nie czekam i mogłabym się obyć. Nie słucham audiobooków. Wolę książki papierowe, ale czytam też ebooki i w sumie nie mam już miejsca na książki na półce, więc nawet bym się przerzuciła na e wersje, tylko że one teraz są w takiej samej cenie, jak i papierowe wydanie ... Albo i droższe bywają. Lubię kupować książki, ale teraz już częściej staram się wypożyczać z biblioteki.

    OdpowiedzUsuń


  20. 1. Jak nabywacie książki? Chętniej kupujecie czy pożyczacie z biblioteki?
    *** Lubię mieć książkę i po niej bazgrolić, komentować, robić notatki. Korzystam z MBP – Centrum wiedzy, ale jak zabawkę, żeby przeczytać jakąś nowość, która tam będzie dopiero za jakiś czas, to kupuję i czytam i potem podaję dalej.
    2. Czy często korzystacie z audiobooków?
    *** Tak, jeśli pasuje mi głos lektora, słucham w aucie. Wysłuchałam np. takie, które już kiedyś czytałam i bardzo mi się podobały. Warunek – głos czytającego musi mi się podobac.
    3. Chętniej czytacie ebooki czy tradycyjne papierowe książki?
    *** Papierowe, jest po czym rysować serduszka i kwiatki. :D
    4. Wymień przynajmniej cztery stare polskie filmy. Wymień ulubione.
    *** Popiół i diament, Matka Joanna od Aniołów, Dziewczyny do wzięcia, Hrabina Cosel.
    5. Czy chętnie sięgasz po literaturę fantastyczną lub science fiction?
    *** Tak, uwielbiam Jarosława Grzędowicza, Dicka, Le Guin i wielu innych.
    6. Wymień przynajmniej cztery ulubione stare zagraniczne filmy.
    *** Szepty i Krzyki Bergmana, Ostatnie kuszenie Chrystusa Scorsese, Amadeus i Miłość blondynki Formana.
    7. Jakie książki najczęściej czytasz jesienią?
    *** Jakie mi się napatoczą. :D
    8. Jakie książki najczęściej czytasz zimą?
    *** jw
    9. Czy chętnie wracasz do książek, które czytałaś/eś jako dziecko?
    *** Małego księcia przeczytałam wiele razy, także w oryginale, po rosyjsku, angielsku i czesku. :D Zbieram rózne wydania w róznych językach tej książki.
    10. Jaki masz stosunek do filmowych remake ów? Przykład : nowy Znachor.
    *** nie tylko Znachor, Narodziny Gwiazdy też – lubię, bo lubię nowe spojrzenia.
    11. Ulubione trzy filmy z dzieciństwa.
    *** Znachor Hoffmana, Pinokio z Giną Lollobrygidą, Lecą żurawie (rosyjski)
    12. Ulubione trzy książki z dzieciństwa.
    *** Dar rzeki Fly, Dzieci z Bullerbyn, Mały Książę, Emil i detektywi i mnóstwo innych
    13. Cztery ulubione miasta w Polsce.
    *** Gdynia, Kraków, Wrocław, Bolesławiec
    14. Wolisz filmy pełnometrażowe czy seriale?
    *** pełnometrażowe zdecydowanie
    15. Ulubione programy telewizyjne emitowane w XX wieku.
    *** Sonda
    16. Wymień trzech ulubionych polskich aktorów starego pokolenia.
    *** Jerzy Kamas, Bronisław Pawlik, Edmund Fetting
    17. Wymień trzech ulubionych zagranicznych aktorów starego pokolenia.
    *** Jeremy Irons, Max von Sydow, Harrison Ford
    18. Wymień trzech ulubionych autorów powieści fantastycznych i science fiction - jeśli takich masz.
    *** Philip K. Dick, St. Lem, J. Grzędowicz
    19. Ulubione miejsce w twoim mieście.
    *** kino
    20. Czytasz stare książki czy głównie nowości wydawnicze.
    *** chyba znam
    21. Wolisz powieści kryminalne czy thrillery? Dlaczego?
    *** lubię, ale nie wolę – lubię dobrą literaturę
    22. Wymień trzech ulubionych autorów powieści kryminalnych.
    *** Żulczyk, Christie, Nesbo, Coben,
    23. Wymień trzech ulubionych autorów thrillerów.
    *** King, Rice
    24. Czy lubisz skanseny, muzea? Wymień trzy takie ulubione miejsca.
    *** Luwr, British Museum, Narodowe we Wrocławiu, Emigracji w Gdyni
    25. Czy lubisz kuchnie orientalną? Twoje ulubione dania.

    OdpowiedzUsuń
  21. 25. Czy lubisz kuchnie orientalną? Twoje ulubione dania.
    *** Wege tak
    26. Czy lubisz kuchnie włoską? Twoje ulubione dania.
    *** sorry - pizza
    27. Wolisz herbatę czy kawę?
    *** lubię oba napoje
    28. Twoja ulubiona kawa.
    *** rozpuszczalna Dallmayer
    29. Twoja ulubiona herbata.
    *** wszystkie
    30. Czy lubisz góralski folklor?
    *** lubie, ale najbardziej oscypek. :D
    31. Czy lubisz wycieczki rowerowe? Ile czasu spędzasz na rowerze.
    *** ze względu na kręgosłup nie jeżdżę tak często, jak chciałabym jeździć
    32. Czy lubisz spędzać czas w bibliotekach, księgarniach?
    *** tak, marzę o wizycie w Library of Congress
    33. Wymarzona wyprawa na koniec świata.
    *** do Australii
    34. Czy lubisz fotografować? Co najczęściej fotografujesz?
    *** lubię, las i kwiaty
    35. Czy lubisz książki historyczne lub książki beletrystyczne z tłem historycznym. Jeśli tak podaj choć 3 tytuły, te najciekawsze.
    *** tak, np. Tysiąc drzewek pomarańczowych
    36. Twoje hobby, pasje.
    *** poezja, sztuka
    37. Kim chciałeś zostać jako dziecko?
    *** archeologiem, bo ojciec miał fiksację nt starożytnego Egiptu
    38. Twoje ulubione miejsce wakacji w dzieciństwie. Wolałaś/eś spędzać wakacje z rodzicami czy z dziadkami?
    *** „wszystkie barwy lipca znajdziesz w Kołobrzegu”
    39. Czy wolisz czytać autorów popularnych czy tych mniej popularnych? Dlaczego?
    *** lubie tych, którzy wg mnie dobrze piszą. I np. taki King, choć b. popularny, pisze świetnie, a taka mało znana Jeanette Winterson czy Joyce C. Oates też piszą rewelacyjnie
    40 . Wymień trzy ulubione współczesne seriale, jeśli takie są.
    *** Bodies, Gambit królowej
    40. Wymień trzech ulubionych malarzy, jeśli takich masz.
    *** Vincent, Boznańska, Matejko, Boticcelli, da Vinci mnie fascynuje i jako malarz i jako człowiek, wegetarianin, wynalazca
    41. Czy lubisz muzykę filmową? Podaj 4 ulubionych twórców.
    *** Morricone
    42. Czy lubisz filmy biograficzne? Podaj 3 tytuły.
    *** Tak, lubię. Piękny umysł, Pianista, Przełęcz Ocalonych, Oppenheimer
    43. Książki, które najchętniej czytasz, gdy jesteś zaziębiona/ny?
    *** tomiki poezji
    44. Co najchętniej robisz jesienią?
    *** czytam i oglądam filmy
    45. Co najchętniej robisz zimą?
    *** jw
    46. Twoi ulubieni bohaterzy książkowi.
    *** Róża z Małego Księcia, Wokulski z Lalki, Ania z Zielonego. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Asiu, bardzo dziękuję za Twoje odpowiedzi i obecność na moim blogu :) Ściskam najmocniej

      Kasia

      Usuń
  22. Dziękuję Wam bardzo za wszystkie odpowiedzi :)

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. 1. Przeczytałam „nazywacie” i zaczynałam rozkminiać xD. Chyba po dzisiejszym zmęczeniu nie powinnam odpowiadać, ale spróbuję. Uh mam bardzo dużo książek, ale niewiele kupuję. Dużo dostaję w prezencie, wygrywam w konkursach, dostaję do recenzji, odkupuję używane za grosze, korzystam też z biblioteki.
    2. Rzadko, po prostu szybciej się czyta. W dodatku przy audiobookach zdarza mi się zamyślić i muszę cofać ;p.
    3. Papierowe
    4. Jak ja mało filmów oglądałam (nie tylko starych polskich). Yyy Znachor, Krzyżacy, Noce i Dnie, Sami swoi?
    5. Bardzo chętnie!
    6. Nie wiem, czy filmy, które lubię, są stare, czy nie stare xD. Jedni mówią, że te, co mają 7 lat już są stare, inni przejdą do czarno-białych. Zresztą mój mózg nie pracuje jeśli chodzi o filmy.
    7. Takie same jak wiosną, latem i zimą ;) (czyli to, co wpadnie w ręce)
    8. Domyślasz się odpowiedzi?
    9. Tak, uwielbiam baśnie i książki dla dzieci <3, wracam do starych i chętnie czytam też nowe.
    10. Moim zdaniem to łatwo rzut na kasę. Czasem wychodzą fajnie, ale prawdę powiedziawszy, mogliby ruszyć pupki do roboty i zrobić coś nowego.
    11. Filmy to Potter a wcześniej animacje Kubuś Puchatek <3, i różne Disneya.
    12. Haha jak wyżej i jeszcze pamiętam Bajki dla Ewy, taka mało znana książeczka, która nie wiedzieć czemu skradła mi serce.
    13. Lubię miejsca gdzie nie ma miast lecz dzika przyroda a jak już do miasta to Warszawa, Łódź, Wrocław ale nie wiem czy to miasto ma swój urok czy ludzie z którymi się tam spotykam :).
    14. Chyba filmy. Seriale są spoko jeśli nie są tasiemcami.
    15. Nie wiem xD
    16. Ja nie mam w ogóle ulubionych aktorów w sumie
    17. Jak wyżej. Tak się kończy brak telewizora i wybierania książki zamiast filmu. Potem człowiek nieogarnięty w świecie.
    18. Ale tylko 3? Rowling, Tolkien, Ziemiański (tu powinien być podział na polskie i zagraniczne i co najmniej 10 xD )
    19. Pola
    20. Różnie :)
    21. Thrillery więcej emocji we mnie wzbudzają.
    22. Nie wiem, czy mam ulubionych. Czytałam dużo różnych i nawet nie pamiętam czuje były :D
    23. jw.
    24. Lubię, ale nie mam jakichś szczególnie ulubionych.
    25. Lubie naprawdę różne dania, w zależności, na co mam akurat smak.
    26. Pizza wiadomo :), ale makrony też uwielbiam
    27. Kawa
    28. Kawa xD
    29. Czarna
    30. Lubię
    31. Przyznaję, że kupę lat nie jeździłam na rowerze
    32. Oczywiście
    33. Dookoła świata płaskoziemcu ;P
    34. Lubię, choć nie umiem. Zwierzątka, które nie dają się fotografować i wychodzą piękne rozmazane plamy <3
    35. Parę czytałam ale nie jest to mój ulubiony gatunek
    36. Pisanie, szycie maskotek, szwendanie się po świecie :)
    37. Pisarką :D
    38. Kochałam wyjazdy z rodzicami, nie ważne czy zwiedzaliśmyy miasta, czy jechaliśmy w góry czy nad morze, zawsze były piękne wspomnienia. Ale wakacje na wsi u dziadków tez kochałam <3
    39. Lubię czytać autorów, których lubię, popularność nie ma znaczenia
    40. W sumie też nie wiem :P.
    41. W chwilach depresji to Beksiński a tak to zachwycam się wielobarwnością i przyrodą na obrazach, ale nie mam ulubionego artysty.
    42. Nawet lubię, ale nie mam ulubionej.
    43. Ja mam problem wymienić co w ogóle oglądałam z biograficznych.
    44. Taka sama odpowiedź jak na porę roku ;p
    45. Śpię xD poza tym czytanko i drapanko kotełka
    46. Ulepimy dziś bałwana? Nie wiem, z czego, ale ulepmy!
    47. Luna i Snape z Pottera. Wiem, nie wykazałam się oryginalnością, ale reszta bohaterów przychodzi i odchodzi a oni jakoś tak mi w serduszku od dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Do grudnia pisałam te odpowiedzi xD. Mam nadzieję, że się tam pomieściły wszystkie w tym jednym komentarzu i nie przepadły xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Roksi, wszystko w porządku :) dziękuję Ci Kochana.

      Usuń
  25. Jeśli chodzi o polecajki, to czytałam inne książki następujących autorek: Trudi Cannavan, Alex Kava i Eva Garcia Saenz de Urturi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty